چرا FTTH به سرعت در حال توسعه است؟

امتیاز به این مطلب
(2 کاربر)

FTTH چیست؟

(Fiber to the Home) FTTHگونه ای از ارتباطات فیبر نوری است که در آن فیبر نوری از یک سرویس دهنده local به کاربر نهایی در منازل و یا دفاتر کار رسیده است FTTH برای اولین بار در سال 1999 معرفی شد و ژاپن اولین کشوری بود که یک پروژه بزرگ FTTH را اجرا کرد.
در حال حاضر توسعه FTTH روز به روز در حال آسان تر شدن است. در سراسر جهان بیش از 100 میلیون مصرف کننده مستقیما از اتصالات فیبر نوری استفاده می کنند. چرا FTTH به سرعت در حال توسعه است؟
FTTH یک تکنولوژی قابل اعتماد و کارآمد است که دارای مزایای بسیاری مانند پهنای باند بالا، هزینه کم، سرعت زیاد و غیره است. به همین دلیل بسیار محبوب شده و به سرعت در حال توسعه است.
اجازه دهید نگاهی داشته باشیم به مزایای این تکنولوژی:

چرا FTTH به سرعت در حال توسعه است؟

مهمترین مزیت FTTH

مهمترین مزیت FTTH این است که یک پهنای باند بالا ارائه می دهد و یک تکنولوژی قابل اعتماد و کارآمد است. در یک شبکه، پهنای باند توانایی حمل اطلاعات است و با پهنای باند بیشتر، در یک مقدار معین از زمان اطلاعات بیشتر را می توان انتقال داد. به گفته ی کارشناسان از انجمن FTTH این تکنولوژی تنها راه برای تحقق خواسته پهنای باند بالای مصرف کنندگان است.

پهنای باند FTTH

FTTH می تواند پهنای باند بسیار بالایی را ارائه دهد ولی هزینه آن بسیار بالا نیست. با توجه به انجمن FTTH، شرکت های کابل تقریباً یک دهه پیش 84 میلیارد دلار برای 100 میلیون خانوار با پهنای باند پایین و قابلیت اطمینان پایین تر صرف کرده است. اما با تکنولوژی FTTH هزینه آن برای خانواده ها به ارزش امروز بسیار کمتر از این خواهد شد.

سرعت اتصال و ظرفیت انتقال FTTH

FTTH می تواند سرعت اتصال سریع تر و ظرفیت انتقال بیشتر از twisted pair را ارائه دهد. به عنوان مثال، یک جفت رسانای مسی تنها قادر به انتقال شش تماس تلفنی است، در حالی که یک جفت فیبر single می تواند بیش از 2.5 میلیون تماس تلفنی به طور همزمان انتقال می دهد. شرکت های بیشماری از حوزه های مختلف تجاری در حال نصب آن در هزاران مکان در سراسر جهان هستند.

FTTH، یک تکنولوژی آینده نگرانه

FTTH تنها تکنولوژی است که می تواند زمانی که در سراسر دنیا استفاده های آينده گرايانه اینترنت مثل تلویزیون 3D "هولوگرافی" با کیفیت بالا و بازی ها (محصولات در حال استفاده در صنعت، و در شرکتهای بزرگ و لوازم الکترونیکی مصرفی) وارد استفاده روزمره در خانواده می شود، همه ی جوانب را اداره کند. 20 تا 30 گیگابیت در ثانیه در یک دهه! بدون فناوری های فعلی نمی توانید به این هدف برسید.

اتصال broadband در تکنولوژی FTTH

اتصال broadband این تکنولوژی موجب خلق محصولات جدید می شود که امکانات جدیدی را برای نرخ انتقال داده باز می کند. به عنوان مثال برخی از موارد مانند ویدئو موبایل، iPod ها، HDTV، پزشکی از راه دور، نظارت بر حیوان خانگی از راه دور و هزاران محصول دیگر که در حال حاضر ممکن است بسیار متداول به نظر برسد 5 یا 10 سال پیش در سطح مدیران نیز متعارف نبوده .

سرویس های مختلف بر بستر FTTH

این تکنولوژی به کاربران این امکان را می دهد ارتباطات سرویس های خود را دسته بندی کنند. برای مثال یک کاربر می تواند تلفن، ویدیو،صوت ،تلوزیون و هر نوع دیگر از stream داده های دیجیتال را با استفاده از ارتباط پهن باند FTTH انجام دهد.

به گفته کارشناسان در انجمن FTTH این ارتباطات باند پهن الهام بخش محصولات و خدمات جدیدی است و می تواند بخش های بکر جدیدی را در دنیای کسب و کار بازکند.FTTH همچنین به کاربران اجازه می دهد سرویس های ارتباطی خود را مجتمع کنند.

چرا FTTH به سرعت در حال توسعه است؟
درصد خانوارهای متصل به FTTH کشورهای OECD و چین با بیش از 2 میلیون مشترک پهنای باند

رشد استفاده ازFTTH در جهان

تقاضا برای افزایش ظرفیت پهنای باند همچنان رو به رشد است، این افزایش پهنای باند به وسیله دولت و توسعه دهندگان خصوصی انجام خواهد گرفت. دولت های کشورهای آسیا و اقیانوسیه ارتباطات باند پهن FTTH را از استراتژی های بسیار مهم در ایجاد زیرساخت های خود در نظر گرفته اند ساخته اند. با توجه به یک گزارش، کشورهای آسیایی در نفوذ به بازار FTTH تمایل بیشتری به پیشی گرفتن از بقیه جهان دارند.
کره جنوبی، یکی از کشورهای آسیایی،با مجهز کردن بیش از 31 درصد خانه های خود به ارتباطات پهن باند FTTH از پیشروان این تکنولوژی درجهان است.

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search