پنج شنبه, 25 فروردين 1401 10:41

قطعی فیبر نوری و از دست رفتن پهنای باند تیتر خبری 1400

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

همانگونه که در سال‌های گذشته با اخباری از وجود مشکل در کمبود پهنای باند اینترنت کشور داشتیم مدیران برخی از اپراتورها ادعا کردند که مشکل اصلی زیرساخت‌های خدماتی پهنای باندی است که شرکت ارتباطات زیرساخت برای ما ایجاد کرده بود در زمینه قطعی‌های پی ‌در پی و از دست رفتن پهنای باند ارتباطات زیرساخت جزو اولین اخباری بود که چندین‌ بار در سال 1400 منتشر شد البته مجدداً در مدار مصرف قرار گرفت و قطعی‌های پی ‌در پی در ساعات پیک ترافیک مورد استفاده تمامی کاربران بود اتفاق می‌افتاد و مشکلات فراوانی را برای آن‌ها ایجاد می‌کرد.

انتظار برای این‌ که نقاط ضعف و شبکه‌های ارتباطی کشور را ارزیابی و آن‌ها را حل کنیم طولانی و زمان‌بر است با بالا رفتن میزان مصرف اینترنت در کشور این تدبیر باید اندیشیده شود که ماهانه پهنای باند کشور با افزایش روبرو شود و شرکت‌های ارتباطات زیرساخت برای خرید پهنای باند بین‌الملل با مشکلاتی مواجه می‌باشند.

ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور به حد اشباع رسیده و این مشکل در زمان پیک مصرف خود را بیشتر نشان می‌دهد ازجمله مشکلاتی که در سال‌های اخیر با آن روبرو هستیم این است که در چند سال گذشته در زمینه توسعه ارتباطات فیبر نوری هیچ‌گونه سرمایه‌ گذاری انجام نشد و از دلایل اصلی آن مشکلات تحریم و افزایش هزینه‌ها بود که اپراتورها را با مشکل مواجه می‌کرد اکنون بعد از تحریم‌ها محصولات مورد نیاز صنعت مخابرات کشور و در خود کشور تولید و به بومی‌سازی رسیده و این چشم‌انداز را در بحث توسعه فیبر نوری با سرعت برای کشور در نظر داریم.

با این‌ وجود در ماه‌های گذشته در سال 1400 چندین ‌بار با قطعی فیبر نوری و از دست رفتن پهنای باند روبرو بودیم که آذرماه و دی ‌ماه این قطعی‌های مکرر مربوط به حوزه اینترنت بین‌الملل می‌شد که به ‌سرعت به مدار بازگردانده شد و بازیابی گردید برای مثال قطعه سگمنت دوم فیبر دریایی که به شرکت GBI در محدوده دریایی قطر و امارات مربوط می ‌شد. 430 گیگا بیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل این کشور را از دسترس خارج ساخت و شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که با توجه به خط این مسیر دریایی و زمان ‌بر بودن بازیابی از اقدامات فوری برای تامین ظرفیت جایگزین استفاده گردید. همچنین در بیست و پنج دی‌ ماه هزار گیگ از ظرفیت بین‌الملل ارتباطات زیرساخت به‌علت قطع دو مسیر فیبر نوری در گرجستان و از دسترس خارج شد که بعد از چند ساعت برطرف گردید.

به گزارش خبرگزاری مهر

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search