شبکه ی خود را با 40G QSFP+ AOC ارتقاء دهید!

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

برای پاسخگویی به الزامات مورد نیاز برای توان عملیاتی و پهنای باند بیشتر، 40Gigabit Ethernet به روندی برای انتقال داده ها تبدیل شده است. یک سری از تجهیزات 40G برای دستیابی به اتصال یکپارچه در شبکه 40G طراحی شده است. دستگاه هایی مانند فرستنده و گیرنده 40G فیبر نوری و کابل اتصال مستقیم 40G به طور گسترده ای برای انتقال با سرعت بالا استفاده می شود. کابل اتصال مستقیم ‎(DAC) 40G‏ راهکاری بهینه برای اتصال برد کوتاه می باشد. می توان این کابلها را در دو دسته ی کابل اتصال مستیم مس و کابل های اکتیو نوری (AOC) تقسیم می شوند.
تمرکز این مقاله بر روی معرفی برخی از راهکارهای ‏40G QSFP+ AOC‎ جهت بهبود شبکه می باشد.

اطلاعات عمومی کابل های اکتیو فیبر نوری (AOC)

AOC یک تکنولوژی کابل کشی است که ورودی الکتریکی را به عنوان یک کابل مس سنتی اما با استفاده از کابل فیبر نوری بین کانکتورها، دریافت می کند. در انتهای کابل، سیگنال الکتریکی به نوری، جهت بهبود سرعت و فاصله عملکرد کابل بدون به خطر انداختن سازگاری با رابط های الکتریکی استاندارد، تبدیل می شود.AOC بصورت اختصاصی برای ارتباطات داده چند بانده کوتاه برد و کاربردهای اتصالات داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. این کابل از فیبر نوری مالتی مد، تراشه کنترل و کانکتورهای مختلف که یک سر آن کانکتور ‏QSFP+‎ و سر دیگر آن QSFP+، SFP+، LC یا کانکتور های دیگر است، ساخته شده است.

کابل های اکتیو فیبر نوری (AOC)

دلایل انتخاب ‎40G QSFP+ AOC

با این حال، چرا اغلب ما از 40G QSFP+ AOCبه جای ماژول ‏40G BASE-SR4 QSFP+‎ استفاده می کنیم؟
در واقع 40G QSFP+AOC دارای مزایای زیادی است که شما را به استفاده از آن علاقه مند خواهد کرد. اولین مزیت، هزینه ی پائین تر آن نسبت به ماژول است چرا که AOC موجب صرفه جویی در پچ کوردهای اضافی فیبر می شود. هرچند که این برای فاصله ی انتقال مشابه استفاده می شود، عملکرد تکرار و قابلیت تبادل 40G AOC بهتر از ماژول 40G BASE-SR4 می باشد. به عنوان مزیت سوم، تحت آزمون four-quadrant که در آن حفظ بهترین عملکرد محصول در ولتاژ و دمای بسیار بالا یا بسیار پائین تست می شود، AOC برای پاسخگویی به تمام این نیازها تائید صلاحیت شده است.

راهکار 40G QSFP+ AOC

در اینجا برخی از راهکارهای مشترک 40G QSFP+ AOCکه در بازار مورد استقبال قرار گرفته، آورده شده است.

راهکار 1: 40G QSFP+ to QSFP+ AOC

در انتهای AOC کانکتور ‏QSFP+‎ استفاده شده است تا داده ی 40G را انتشار دهد. حداکثر مسافت قابل پشتیبانی 100 متر است. این کابل اکتیو فیبر موازی 40 گیگا بیت بر ثانیه، کابلی است که داده 4×10 گیگابیت را بصورت موازی و بدون خطا بر روی کابل ریبون مالتی مد فیبر نوری انتقال می دهد.

کانکتور  ‏ QSFP+‎

راهکار2: 40G QSFP+ to 4xSFP+ AOC

کابل اکتیو ‏QSFP+‎ به ‏4x SFP+‎ (یک سر آن کانکتور ‏QSFP+‎ و سر دیگر چهار کانکتور ‏QSFP+‎) یک کابل breakout( کابل فیبر نوری که شامل چندین کابل سیمپلکس فیبر نوری می باشد) است که راهکار اتصال داخلی مقرون به صرفه و حرفه ای برای ادغام ‏40G QSFP+‎ و ‏10G SFP+‎ بین آداپتورها، سرورها و سوئیچ ها ارئه می دهد. کاربران می توانند AOC را بین پورت های ‏QSFP+‎ قابل استفاده بر روی سوئیچ های 40G نصب کرده و تا چهار ‏upstream 10G QSFP+ enabled switches‎ را تغذیه نمایند.

کابل اکتیو ‏QSFP+‎ به ‏4x SFP+‎

راهکار 3: 40G QSFP+ to 8xLC AOC

این کابل AOC هم یک کابل breakout است که در یک سر آن کانکتور ‏40G QSFP+‎ و در سر دیگر آن هشت کانکتور LC قرار دارد. این کابل یک راهکار اتصال داخلی با کارایی بالا و مصرف برق کم با پشتیبانی از اترنت 40G است که با ‏QSFP+‎ MSA و IEEE P802.3ba 40GBASE-SR4 سازگار می باشد. این کابل مجموعه ای از 4 خط full-duplex می باشد که هر خط قادر به انتقال 10G بوده و در مجموع دارای نرخ بیت 40Gbps می باشد.

40G QSFP+ to 8xLC AOC‎

نتیجه گیری: w همراه با محبوبیت 40G Ethernet، بازار 40G QSFP+ AOC در طول سالها در حال رشد می باشد. این قطعاً بهترین انتخاب برای انتقال سرعت بالا در مسافت های کوتاه است. علاه بر این اگر شما به دنبال پهنای باند بالاتر AOC ها هستید، 100G QSFP28 AOC و 120G CXP AOC پاسخگوی نیاز شماست.

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search