پچ پنل فیبر نوری چیست؟

امتیاز به این مطلب
(8 کاربر)

پچ پنل فیبر نوری ، جزو تجهیزات و امکانات مدیریت کابل است که عمدتا به کار می رود. این مجموعه شامل یک سری از نقاط اتصال تجهیزات الکترونیکی و به طور عمده اتصالات پچکورد های فیبر نوری می باشد. پچ پنل اجازه می دهد تا با در آوردن و جازدن پچکورد یا تغییر مدار سیگنال انتخابی و بدون استفاده از تجهیزات تقسیم برق گران قیمت اختصاصی، کابل های مدار به راحتی و به سادگی مرتب شده و آرایش منظمی پیدا کنند. این جعبه برای محافظت از فیبر لخت شده و کابل های فیبر نوری استفاده میشود، در عین حال برای محافظت فضاها برای اتصال جوش فیوژن (کریمپ) و لوازم جانبی اتصالات و کانکشن ها توسط آداپتور فیبر نیز استفاده می گردد. در شرایط بلا استفاده، تمام کانکتورهای فیبر نوری، کابل و پچ کورد و آداپتورها باید به دور از گرد و غبار نگهداری شوند. پچ پنل فیبر نوری با اشغال کمترین فضا به کابل کشی فیبر نوری کمک و سازمان دهی راحت تر و مدیریت بهتری فراهم می کند.

پچ پنل فیبر نوری معمولا در قسمت جلو ژاکتی دارد که پچ کابلهای کوتاه را دریافت کرده در حالی که از پشت پنل هم آنها را دریافت می کند. همچنین فیش ها و ترمینال های خاصی وجود دارند که برای مسافت های طولانی تر و کابلهای دائمی به کار برده می شوند. پچ پنل معمولا کامپیوترهای مختلف را از طریق اتصال پنل های مختلف به هم ارتباط می دهد و شبکه محلی(LAN) را به یک شبکه گسترده (WAN) یا اینترنت متصل می نماید.

انواع پچ پنل فیبر نوری

با توجه به شیوه های نصب و راه اندازی، به طور عمده دو نوع پچ پنل فیبر نوری وجود دارد: پچ پنل های دیواری (Wall mounted) و پچ پنل های رکمونت (Rack mounted).

این دستگاه ها می‌توانند در محیط‌های مختلفی مانند دیتا سنترها، شبکه‌های کامپیوتری و ارتباطات تلفنی استفاده شوند.

پچ پنل فیبر نوری دیواری (Wall mounted)

پچ پنل فیبر نوری دیواری اساسا 12 فیبر مختلف مجزا را ساپورت می کند. اگر تعداد فیبرها بیش از 12 شد، فیبرهای اضافه را می توان به پنل دوم انتقال داد و یا یک مهندس می تواند یک پنل برای نگه داشتن فیبرهایی که به طور جداگانه استفاده می شوند، طراحی نماید. پچ پنل فیبر نوری دیواری (Wall mounted) می تواند تا 144 فیبر را به یک باره در بر گیرد. پچ پنل فیبر نوری دیواری با استفاده از پنل آداپتور فیبر نوری، پیگتل و پچ کورد، توزیع فیبر نوری داخلی را تحقق می بخشد. آنها برای اتصالات محافظت شده کابل های فیبر نوری و پیگتل ها در کابل کشی فیبر نوری و کاربردهای ترمینال کاربرها استفاده می شود. پچ پنل ها برای ارائه یک سیستم مدیریت فیبرنوری قابل انعطاف، بر روی دیوار های داخلی و تراس نصب می شوند.

 پچ پنل فیبر نوری دیواری (Wall mounted)

پچ پنل فیبر نوری رکمونت (Rack mounted)

پچ پنل فیبر نوری رکمونت، فیبرنوری را به صورت افقی نگه می دارد و معمولا در رک استفاده میشوند. اغلب طراحی رک مونت به صورتی است که مانند یک کشو باز و بسته می شود و با این ساختار کشویی موجب سهولت دسترسی به فیبرهای نوری داخل پچ پنل می شود. پچ پنل رکمونت دارای آپشن های متفاوتی می باشد مانند انواع مختلف پورت آداپتور فیبر نوری و انواع سینی های درونی از پیش نصب شده و لوازم جانبی دیگر. همچنین، پچ پنل فیبر نوری رک مونت (Rack mounted) را با توجه به کمیت و تعداد کرهای فیبرنوری می توان سفارشی سازی کرد. پچ پنل فیبر نوری رک مونت برای پایان دادن یا بستن و توزیع کابل های فیبر نوری استفاده می شود. این نوع پچ پنل برای سازماندهی و اتصال لینک فیبر نوری مناسب می باشد. این نوع پچ پنل در بسیاری از محصولات فیبر نوری، مانند DWDM MUX DEMUX ، رک شاسی اسپلیتر، ODF و غیره اعمال می شود و کاربرد دارد. این نوع پچ پنل به طور کامل پایدار می باشد و به راحتی تکان نمیخورد و محیط ایمن برای آداپتورهای فیبر نوری، پچ کوردها و پیگتیل ها فراهم می کند.

 پچ پنل فیبر نوری رکمونت (Rack mounted)

با توجه به کاربردهای مختلف، پچ پنل فیبر نوری می تواند به دسته های زیر طبقه بندی شود:

پچ پنل فیبر نوری Loaded

پچ پنل فیبر نوری Loaded معمولا برای اتصالات در استاندارد 19 رک طراحی شده و می تواند بهترین حفاظت برای فیبر نوری را فراهم آورد. در پشت پچ پنل فیبر نوری Loaded برای محفاظت کابل های فیبر از صدمه و آسیب، واشرهای پلاستیکی به کار می رود. هر پچ پنل فیبر نوری Loaded دارای کاست و سیستم آرایشی خاص خود می باشد. این پچ پنل ها عموما خود دارای کلمپ کابل، پیچ مخصوص نصب، بست کمربندی، کریمپ حرارتی و دستورالعمل نصب و راه اندازی می باشند.

 پچ پنل فیبر نوری Loaded

پچ پنل فیبر نوری Swing out

پچ پنل های فیبر نوری Swing out پچ پنل هایی سبک و قوی هستند. آنها برای نصب و راه اندازی فیبرهای نوری استاندارد تا 48 کر طراحی شده اند. این پچ پنل ها یک جایگزین اقتصادی برای مفصل فیبر نوری فلزی می باشند. کاست پایینی به شیوه ای طراحی شده است که همزمان امکان دسترسی آسان به فیبر و مدیریت اتصالات و کانکشن ها براحتی انجام شود و نصب و راه اندازی و پوشاندن کابل های فیبر نوری آسان تر شود. تمام آداپتورهای متداول، شامل LC ،SC و ST که در صفحه جلویی پچ پنل به کار می روند 6 یا 12 آداپتور دوبلکس، و یا 12 آداپتور سیمپلکس می باشند که براحتی می توان جای آن ها را تغییر داد.

پچ پنل فیبر نوری Swing out

پچ پنل فیبر نوری ثابت

پچ پنل فیبر نوری ثابت با استاندارد 19 رک مونت برای اتصال 24 کر فیبر نوری معمولا استفاده می شوند. آنها برای استفاده با پیگتیل و یا کانکتورهای مختلف در زمینه نصب و راه اندازی مناسب می باشند. اندازه نصب و راه اندازی از قلاب نصب مناسب اقتباس گرفته می شود، این در حالی است که شاسی و سایز بدنه بیرونی تغییر نخواهد کرد. پچ پنل های ثابت برای استفاده بسیار آسان می باشند. این پچ پنلها راحت تر ترمینه می شوند و خاتمه می یابند، ظرفیت بیشتری ارائه می دهند و دارای مدیریت کابل فیبر نوری آسان تر می باشد. به طور کلی، پچ پنل فیبرنوری ثابت رک مونت کشویی ساخته نمی شوند، برای دسترسی سریعتر فیبر پچ پنل نوری slide out پیشنهاد می شود.

پچ پنل فیبر نوری ثابت

پچ پنل فیبر نوری کشویی Slide-Out

پچ کورد E2000 با کانکتور E2000 خاتمه یافته است. کانکتور E2000 برای محافظت از فرول از گرد و غبار و خش دارای دریچه و دیافراگم فنری شکل می باشد. دریچه و دیافراگم کانکتور هنگامی که کانکتور آزاد است به صورت اتوماتیک بسته می شود این دریچه فنری شکل باعث می شود که آلودگی به داخل وارد نشود یا نور لیزر از کانکتور خارج نشود. هنگامی که به آداپتور متصل می شود دریچه به صورت اتوماتیک باز می شود. با ساختار مشابه کانکتور SC ، کانکتور E2000 کوچکتر است. پچ کورد E2000 یکی از آخرین سبک و طراحی های این نوع کابل است و در عین حال یکی از گران قیمت ترین پچ کوردهای فیبر نوری است.

پچ پنل فیبر نوری کشویی Slide-Out

پچ پنل فیبر نوری با ظرفیت بالا

پچ پنل فیبر نوری با ظرفیت بالا طوری طراحی شده است که قادر می باشد به طور قابل توجهی هم کانکتور و هم نقطه جوش در برگیرد. پچ پنل های با ظرفیت بالا مقدار پنل های آداپتور در واحد ارتفاع رک را به ماگزیمم مقدار خود می رساند، به طوری که با استفاده از آداپتورهای سبک چهارتایی (Quad) LC می توان تا 96 کر فیبر نوری در واحد رک که فضای کمی اشغال نموده ترمینه و متصل کرد. ویژگی دیگری که پچ پنل فیبر با ظرفیت بالا را یک محصول فوق العاده زیبا برای کار مشخص می کند کاست کشویی می باشد که برای موقعیت مکانی قفل دارد که برای جلوگیری از پخش شدن بیش از حد فیبر نوری نصب شده است. پچ پنل های با ظرفیت بالا از سیستم جداسازی عالی برای مدیریت آسان تر کابل استفاده می نماید و همچنین فشار کمتری در هنگام ورود به پچ پنل به کابل می شود.

 پچ پنل فیبر نوری با ظرفیت بالا

پچ پنل فیبر نوری (ترکیبی جوش فیوژن و پچ پنل)

پچ پنل فیبر نوری (ترکیبی جوش فیوژن و پچ پنل) با استاندارد رک 19 یا 23 مناسب و برای پشتیبانی از جوش فیوژن و اتصالات کابل ها در یک واحد و یونیت طراحی شده است. پچ پنل فیبر نوری (ترکیبی جوش فیوژن و پچ پنل) در قفسه و کشوی بالایی پنل ترمینه می شود، در قفسه و کشوی پایینی جای فیوژن ها قرار دارد این قابلیت اجازه می دهد از روبه رو به تمام خدمات دسترسی داشته باشیم. پنل های خالی موجود برای پر کردن موقعیت پانل استفاده شده است.

 پچ پنل فیبر نوری (ترکیبی جوش فیوژن و پچ پنل)

پچ پنل فیبر نوری سری Signature

پچ پنل فیبر نوری سری Signatureیک راه حل ارائه می دهد که در آن شما می توانید پچ پنل فیبر نوری را به بسیاری از پنل های آداپتور فیبر نوری یا ماژول فیبر نوری که هرگز از قبل ارائه نشده است متصل کرده و به راحتی آن را با سیستم وفق دهید. این سری پچ فیبر پنل جدید طوری طراحی شده است که اجازه می دهد با وصل شدن طیف گسترده ای از کاربردهای فیبر و و همچنین نصب و راه اندازی ماژول های مختلف فیبر سازگاری داشته باشد. شما هم اکنون تنها و تنها فقط با تعویض یک قطعه می توانید به هر یک از این حالات تنظیم دست یابید. طراحی منحصر به فرد به پنل های اصلی اجازه می دهد تا کابل فیبر نوری، ایمن و بدون مانع و بدون به خطر انداختن شعاع خمش مسیر به آسانی اجرا شود.

 پچ پنل فیبر نوری سری Signature

پچ پنل فیبر نوری LGX

پچ پنل فیبر نوری LGX رک مونت پچ پنل هایی می باشند که برای پشتیبانی از کاست هایی که به هم متصل هستند طراحی شده اند. این نوع پچ پنل راه حل های اتصال فیبر ظرفیت بالا را ارائه می دهد. پچ پانل LGX دارای سخت افزار نصب جهانی برای نگهداری کاست LGX که در آن جا اتمام یافته و ترمینه شده است می باشد. این کار عملکرد فضای شبکه را حداکثر می کند در حالی که در زمان نصب و راه اندازی هم صرفه جویی می کند.

پچ پنل فیبر نوری LGX

مهمترین نکته در خرید پچ پنل فیبر نوری

مهمترین نکته در خرید پچ پنل فیبرنوری، توجه به کیفیت محصول است. پچ پنل با کیفیت مناسب باید برای شما امکان انتقال سریع و پایدار داده‌های شبکه را فراهم کند و به طور همزمان دارای مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی و فشارهای فیزیکی باشد. همچنین باید از اتصالاتی با کیفیت برخوردار باشد که تضمین کننده اتصالات پایدار و بدون از دست دادن اطلاعات باشند. در نهایت، پچ پنل فیبرنوری باید با نیازهای شبکه شما سازگار باشد و باید قابلیت ارتقا و توسعه داشته باشد.

از کجا بخریم؟

شرکت فاطر رسانور با سال‌ها تجربه در زمینه تأمین تجهیزات شبکه، پچ پنل‌های با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد. پچ پنل‌های فیبرنوری شرکت فاطر رسانور دارای کیفیت ساخت بالا، اتصالات با کیفیت، سازگاری با پروتکل‌های مختلف، سازگاری با تجهیزات شبکه، قابلیت توسعه و ارتقا و از همه مهم تر پشتیبانی پس از فروش می‌باشند.

همچنین، شرکت فاطر رسانور به عنوان یکی از ارائه دهندگان مجهزترین تجهیزات شبکه، قیمت مناسبی را برای پچ پنل‌های فیبرنوری خود اعمال می‌کند و با ارائه خدمات پس از فروش مناسب، بهترین تجربه را برای مشتریان خود فراهم می‌کند.

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search