اطلاعات بیشتر درباره نرخ آتش کابل فیبر نوری

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)
OFNP و OFNR چیست؟

بسیاری از مشتریان اطلاعات کاملی پیرامون کابل های OFNP، OFNR ندارند به همین دلیل در این مقاله به تعریف و تشریح آن می پردازیم. درست مانند کابل مسی، NEC (کد الکترونیکی بین المللی) لازم می داند کابل های فیبر نوری indoor طبق درجه بندی آتش و دود علامت گذاری شوند. NEC لازم می داند تمام کابل های فیبر نوری indoor به درستی علامت گذاری شوند و به درستی برای مصارفی که در نظر دارند نصب شوند. با توجه به NEC، یک ناحیه داخلی ساختمان به 3 نوع بخش تقسیم می شود: پلنیوم ها (Plenums)، رایزر ها و مناطق چند منظوره

منطقه پلنیوم چیست؟

منطقه پلنیوم یک فضایی از ساختمان است که برای جریان هوا یا سیستم توزیع هوا استفاده می شود. در بیشتر ساختمان ها منطقه بالای سقف یا کف کاذب به عنوان بازگشت هوا (منبع هوا) برای تهویه هوا استفاده می شود. همچنین درون این سقف و کف کاذب اغلب فیبرهای نوری که نصب شده اند قرار دارند. اگر این کابل ها بسوزند، گاز سمی و دود ایجاد می کنند که توسط تهویه هوا به بقیه جاهای ساختمان سرایت می کند.

منطقه رایزر چیست؟

رایزر یک بستر باز، طبقه یا داکت است که به صورت عمودی درون یک یا چند طبقه اجرا می شود.

منطقه چند منظوره چیست؟

تمام مناطق دیگری که پلنیوم یا رایزر نمی باشند و در یک طبقه یکسان هستند منطقه چند منظوره نامیده می شوند..

علامت گذاری نرخ آتش و دود کابل فیبر نوری کابل های OFNP:

مخفف فیبر نوری نارسانای پلنیوم می باشد. کابل های OFNP دارای مقاومت در برابر آتش و ویژگی های تولید دود کم می باشند. آنها می توانند در داکت ها، پلنیوم ها و فضاهای دیگر مورد استفاده برای جریان هوای ساختمان نصب شوند. این کابل فیبر دارای نرخ آتش بالا می باشد و هیچ نوع کابل دیگری نمی تواند به عنوان جایگزین برای آن استفاده شود.

کابل های OFCP:

این انحراف جزئی ناشی از خم بیش از حد، باریک و تاب برداشتن است. استفاده از کابل با تقویت فیبر ها و تکنیک های تولید خاص دیگر این مشکل را به حداقل می رساند.

کابل های OFNR:

مخفف فیبر نوری نارسانای رایزر است. کابل های OFNR در ناحیه رایزر ها استفاده می شوند که به صورت یک استوانه عمودی ساخته می شوند و یا از یک طبقه به طبقه دیگر استفاده می شوند. کابل های OFNR به دلیل اینکه به نرخ آتش و دود نیاز ندارند نمی توانند مانند کابل های درجه بندی پلنیوم، در منطقه پلنیوم نصب شوند. کابل های پلنیوم OFNP می توانند به عنوان جایگزین برای کابل های OFNR استفاده شوند.

کابل های OFCR:

مخفف فیبر نوری رسانای رایزر است. کابل OFCR دارای ویژگی های نرخ آتش یکسانی با OFNR می باشد. اما آنها یک آرمور رسانا یا عضو مقاوم مرکزی دارند که معمولا از فولاد است. کابل های OFCR باید به درستی در هر دو انتها بنا شوند. کابل های OFCP می توانند به عنوان جایگزین برای کابل های OFCR استفاده شوند. همچنین کابل های OFCR نمی توانند در یک سینی کابل مشترک یا در کنار رساناهایی مانند کابل های برق نصب شوند.

کابل های OFNG:

مخفف فیبر نوری نارسانا چند منظوره است. معمولا در کابل کشی های عمودی و کاربردهای تک طبقه استفاده می شوند. کابل های OFNG نمی توانند در رایزر و یا پلنیوم استفاده شوند. کابل های OFNP و OFNR می توانند به عنوان جایگزین برای OFNG استفاده شوند.

کابل های OFCG:

مخفف فیبر نوری رسانا چند منظوره است. ویژگی های نرخ آتش یکسان با کابل های OFNG دارد اما دارای آرمور رسانا یا عضو مرکزی مقاوم، معمولا از جنس فولاد می باشد. کابل OFCG باید به درستی در هر دو انتها نصب شود. آنها نمی توانند در یک سینی کابل مشترک یا در کنار رساناهایی مانند کابل های برق نصب شوند.

نرخ آتش کابل فیبر نوری

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search