معرفی 10G-PON

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

شبکه های نوری پسیو 10 گیگابیت در ثانیه (10G-PON) نسل بعدی شبکه های پسیو در ادامه ی نسل فعلی شبکه نوری پسیو گیگابیت (ITU-TG.984) ‎(GPON)‏ و شبکه نوری پسیو اترنت (IEEE802.3ah) ‎(EPON)‏ می باشد که اساسا پهنای باند بیشتر و ویژگی های اضافی ارائه می دهد. 10G-PON مانند شبکه های قبل از خود به چندین کاربر اجازه ی اشتراک گذاشتن ظرفیت در طی یک زیرساخت فیبر نوری پسیو "درختی" را می دهد که در آن فیبر ها از یک فیبر Single به هر کاربر جهت اجرا در یک گره شبکه منشعب می شوند و با تکنیک های چندگانه مختلف از تداخل فریم های داده با یکدیگر جلوگیری می کنند.

در سپتامبر 2009 موسسه مهندسان برق و الکترونیک ‎ 802.3av‏(IEEE) را به عنوان یک استاندارد 10G-EPON تایید کرد که شامل پیاده سازی هم 10/1 Gbps و هم 10Gbps متقارن می باشد. در اکتبر 2010 اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) استانداردهای ITU-TG 987.1 و ITU-TG 987.2 10G-PON را تایید کرد که شامل هر دو پیاده سازی متقارن و نامتقارن می باشد. 10G-PON نامتقارن (توسط FSAN به عنوان XG-PON1 مشخص شده) 10 Gbps downstream و 2.5 Gbps upstream فراهم می کند. 10G-PON متقارن (توسط FSAN به عنوان XG-PON2 مشخص شده) 10Gbps برای هر دو راه فراهم می کند.

10G-PON از طول موج های downstream و upstream متفاوت (به ترتیب 1577 nm و 1270 nm) برای استفاده در GPON استفاده می کند. بنابراین هر دو سیستم می توانند در یک ساختار فیبر یکسان همزیستی کنند که به ارائه دهندگان خدمات ارتباطی (CSPs) برای عرضه خدمات GPON به اکثریت مشترکین اجازه می دهد. درحالی که پهنای باند بالاتر 10G-PON به مشترکین خاص تر مانند شرکت ها یا برای به کارگیری باند پهن در واحدهای چند مسکونه با تراکم بالا ارائه می شود.

شبکه های نوری پسیو برای "فیبر تا منازل" در آخرین مایل به کمک اسپیلیتر هایی که هر فرستنده مرکزی را به بسیاری از مشترکان متصل می کنند استفاده می شود. کاربران یک دستگاه شبکه دارند که سیگنال های نوری را به سیگنال هایی که در سیم کشی ساختمان استفاده می شوند تبدیل می کند مانند اترنت و سرویس آنالوگ تلفن قدیمی ساده سیمی.

خدمات triple play مبتنی بر IP شامل تقاضای کاربران برای استفاده سنگین تر از پهنای باند به دلیل ارسال تصویر، داده و صوت می شود که توجیه سرمایه گذاری بر روی PON است. دورکاری و ویدئو کنفرانس و برنامه های کاربردی دیگر خواهان قابلیت های سیستم triple play می باشند.

نمونه هایی از برنامه های کاربردی پهنای باند فشرده شامل IPTV، ویدئو کنفرانس، ویدئو تعاملی، بازی آنلاین تعاملی، شبکه نظیر به نظیر نظارت تصاویر IP و برنامه های کاربردی ابری می باشند که در آنها خدمات آنلاین، ذخیره سازی از راه دور و محاسبات منابع را طبق تقاضای کاربران و متناسب با سیستم های محلی مشتری فراهم می کند.

10G-PON

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search