انواع جدید کابل و سخت افزار برای drop های مشترکان

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

چندین نوع از کابل های جدید برای استفاده در FTTH ایجاد شدند. در FTTH، بیشتر کابل های فیبر منفرد ساختار پیچیده ای با فیبر های tight buffer و اعضای مقاوم الیاف آرمید درون پوشش های پلاستیکی دارند که معمولا با قطر 3 میلی متر یا گاهی کوچکتر می باشند. درحالی که این کابل ها برای ترمینال های کارخانه ای در داخل مجموعه های پیش ساخته مناسب می باشند، آنها برای ترمینال مجزا یا استفاده در داخل ساختمان ها ایده آل نیستند.

با ظهور فیبر های مقاوم در برابر خمش که حفاظت کمتری نیاز دارند، یک نوع جدید از کابل drop توسعه یافت که به شکل یک فیبر مقاوم در برابر خمش که درون یک ساختار پلاستیکی کوچک توسط فلز یا عضو مقاوم الیاف آرمید محصور شده است، توسعه یافت. این طراحی می تواند مانند کابل نمایش داده شده در زیر با یک پیام رسان برای پشتیبانی در نصب هوایی ساخته بشود. در اینجا چند عکس از انواع کابل دراپ فیبر نوری وجود دارد.

کابل FTTH Drop تک فیبر


کابل FTTH Drop، ‏1‎ فیبر با پیامرسان برای پشتیبانی از نصب هوایی

 کابل FTTH Drop ‏2‎ فیبر


کابل FTTH Drop، ‏2‎ فیبر

کابل FTTH Drop


کابل FTTH Drop، ‏1‎ فیبر با پیامرسان برای پشتیبانی از نصب هوایی

برای کار کردن با این کابل ها، محفظه های کابل مخصوصی ایجاد شده اند که خیلی مناسب برای نصب و راه اندازی درست می باشند.

مدیریت کابل های FTTH Drop

این محفظه ورودی هایی برای کابل های توزیع دارد، شامل یک ورودی و یک ادامه دهنده به محفظه دیگر برای کابل های زنجیر شده. در اینجا خروجی هایی چند گانه برای کابل های drop که در کانکتور ها ترمینال شده اند، وجود دارد. تعدادی از دریچه ها مانند این یکی دارای مادگی برای اتصال به پیگتیل برای ترمینال کابل های توزیع می باشند، در حالی که بقیه برای ترمینال مستقیم با استفاده از کانکتور های اتصال صیقل داده شده ( prepolished – splice ) طراحی شده اند.

نصب ONT


ONT در بیرون خانه نصب می شود.

کابینت توزیع FTTH


خانه مدرن با کابینت درون خانه برای سرویس های توزیع در اتصالات FTTH

واحد های چند مسکونی

واحد های چند مسکونی ( MDU ها طبق تعدادی از عرضه کنندگان اصطلاحات ) گاهی به شکل FTTC به کار گرفته می شوند. جایی که فیبر به درون ساختمان آورده می شود و واحد های تکی از طریق کابل های مسی متصل می شوند. اما برای FTTH ایده آل هستند، به این دلیل که خیلی از کاربران در مکان های خیلی کوچک به طوری که طول فیبر کوتاه است قرار دارند. علاوه بر استفاده از فیبر کمتر، به طور کلی MDU ها به زمان کمتری برای نصب هر drop نیاز دارند. یک مشکل مهم در ساختمان های قدیمی پیدا کردن مکان هایی برای اجرای کابل ها می باشد، اما انواع جدید فیبر مقاوم در برابر خمش و کابل های drop کوچک مخصوص ( نمایش داده شده در بالا ) مسیریابی فیبر ها را در طول دیوارها یا مکانی در محل عبور سیم های برق روی دیوار آسان می کنند. در اینجا یک مثال از چگونه زاویه دار کردن فیبر مقاوم در برابر خمش طوری که بدون مشکل رفتار کند وجود دارد. اما ما پیشنهاد می کنیم درباره ی مواد این فیبر ها احتیاط کنید که می تواند یک مشکل بلند مدت ایجاد کند.

خلاصه

شبیه بیشتر شبکه های فیبر نوری، نصب FTTX منحصر به فرد می باشد و باید برای موقعیتی که بکار گرفته می شود طراحی شود. همچنین باید انتخاب اجزا و روش های نصب، برای نصب بهینه شده باشند. روش های نصب ممکن است شامل هر نوع نصب OSP شود. فراهم کنندگان آشنا با FTTX می توانند به مشتریان سیستم های دیگر اجرا شده را برای نصب آسانتر و ارزان تر توصیه کنند. بیشتر سیستم ها ترجیح می دهند از اجزای ساخت کارخانه استفاده کنند به طوری که نسبت به انجام کارهای یکسان در این زمینه گران نباشند و باید روش های نصب جدید به منظور کاهش هزینه در نظر گرفته شوند.

نصب ONT

ONT در بیرون خانه نصب می شود.

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search