نصب FTTH

امتیاز به این مطلب
(2 کاربر)

احتمالا هیچ راهی برای تعمیم دادن فرایند نصب برای FTTX وجود ندارد که دلیل آن منحصر به فرد بودن سیستم ها و متفاوت بودن هر مشترک در برخی موارد می باشد. در این مقاله به جای بیان روش نصب FTTX تلاش خواهیم کرد بعضی از راه هایی که دیگران سیستم هایشان را نصب کرده اند را نشان دهیم و چگونگی طراحی و نصب سیستم ها با موثرترین روش اطلاعاتی را بیان کنیم.

اصطلاحات

این نقشه امکان نمایش مکان سخت افزار مورد استفاده در ایجاد یک شبکه PON معمولی را به وجود می آورد. این نقشه معمولا اصطلاحات شبکه را برای کابل ها تعریف می کند: یک کابل " feeder " از دستگاه OLT ( ترمینال خط نوری ) در CO ( دفتر مرکزی ) به FDH ( مرکز توزیع فیبر ) جایی که اسپیلیتر PON ( شبکه نوری پسیو ) قرار گرفته است، گسترده می شود که بعد از آن به کابل های " توزیع " متصل می شوند که به سمت محل مشترک که در آن کابل های " drop " برای اتصال لینک نهایی به ONT ( ترمینال شبکه نوری ) استفاده خواهند شد بیرون میرود.

مقدمه

شاید ما باید با یک سابقه ای شروع کنیم. وقتی FTTH از PON ها استفاده می کند ابتدا شروع به نصب شدن می کند و گستردگی سیستم های مخابراتی معمول، جایی که مشترکان به یک سیستم شهری متصل شده اند را در نظر می گیرد. کابینت یا پایه حاوی کوپلر های PON در نزدیکی گروهی از مشترکان قرار گرفته اند. کابل ها بین کابینت و دفتر مرکزی حاوی سیستم الکترونیکی PON کشیده شده اند و هر انتها توسط تیم های نصب OSP معمول متصل شده و به طور معمولی که انجام شده تست می شود.

در محل مشترک، کابل های drop در خانه قرار داده می شوند و با splicing یا نصب کانکتورها ( APC برای جلوگیری از مشکلات انعکاسی) متصل می شوند. کابل های drop می توانند به شکل هوایی، زمینی یا خاکی نصب شوند. نصب و راه اندازی کابل ها در محوطه مشتری مشکل وقت گیر بودن و مخرب بودن برای مشتریان را ایجاد می کند. حفر ترانشه ساده گاهی با توجه به خستگی روزافزون، موجب کاهش هزینه یک فرایند گران نی شود. کانکتور ها یا با اتصال فیوژن در پیگتیل فیبر نوری یا با استفاده از کانکتور های صیقل داده شده ( prepolished splice connector ) نصب می شوند. بعد از اینکه دستگاه کابل نصب شد، ترمینال شبکه نوری ( ONT ) در خانه نصب می شود. تعدادی از سیستم ها، ONT ها را در بیرون خانه، تعدادی در پارکینگ و تعدادی در خانه نصب می کنند.

برخی از ساختمان ساز ها خانه های جدیدی با رعایت مقررات مربوط بهONT در داخل خانه می سازند و کابل کشی و برق را در همان منطقه برای ایجاد یک خانه آماده برای باند پهن نصب می کنند. نمونه های زیر را ببینید. بعد از اینکه ONT نصب و تست شد، لازم است که برای تکمیل نصب، تلفن ها، تلویزیون ها و کامپیوتر های مشتریان متصل شوند. در مجموع 3 یا 4 گروه از نصاب ها نیاز دارند تا مشتری FTTH را نصب کنند.

سیستم ها در حال تحول با استفاده از تجربه

بعد از چند تجربه با سیستم ها، روش هایی برای ساده کردن فرایند و کاهش هزینه ها امتحان شدند. دستیابی بزرگ به موفقیت با توسعه سیستم های کابل کشی پیش ساخته ( گاهی با عنوان کابل کشی از قبل ترمینال شده نامیده می شوند. ) به دست آمدند. که نیاز برای اتصالات بیشتر را حذف کردند. کابل های خریداری شده با کانکتور های مقاوم در برابر هوا، با طول مورد نیاز ساخته شده است و پایه ها با کانکتور هایی برای drop شدن در خانه توسط کارخانه ساخته شده اند و یک کابل آماده ی اتصال بر روی کابل نصب شده از دفتر مرکزی می باشد. کابل های drop پیش ساخته می توانند به صورت هوایی اجرا شوند و حتی به سیم های تلفن امروزی برخورد کنند. همچنین آنها به اندازه کافی کوچک می باشند که می توانند به درون یک کانال PVC کوچک که اغلب در خانه در ساخت و ساز های جدید نصب شده کشیده شوند. بسیاری از سیستم ها از کابل های چند کانکتوره که در نزدیکی خانه نصب شده استفاده می کنند، بنابراین خانه ها می توانند در طول اولین نصب یا بعد از آن زمانی که بیشتر مشتریان تصمیم به دریافت این سرویس گرفتند متصل شوند.

نصب و راه اندازی FTTH

نصب و راه اندازی هوایی در سانتامونیکا، کالیفرنیا، با استفاده از سیستم کابل کشی های پیش ساخته.

 نمای نزدیک از 6 پورت drop

نمای نزدیک از 6 پورت drop

 drop متصل به کابل توزیع

اگر کابل ها زیر زمین قرار دارند، معمولا به درون کانال از اتصال تا کابل توزیع یا اسپیلیتر در خانه کشیده خواهند شد.
در اینجا یک سیستم از قبل ترمینال شده دارای 2 drop متصل به کابل توزیع می باشد.

نصب میکروداکت

سیستم های دیگر از نصب میکروداکت استفاده می کنند که برای نصب زیر زمینی یا زیر جاده نیاز کمی به حفر کردن دارد یا اصلا نیاز ندارد. میکروداکت ها می توانند کابل های معمول کوچک یا استفاده فیبر های هوایی را به عنوان تکنیک های دیگر استفاده شده در سیستم های دیگر جای دهند.

مزیت PON

اسپیلیتر می تواند در یک دفتر مرکزی یا یک پایه در محله نزدیک منازل قرار گیرد. دراینجا یک پایه معمول که اتصالات به CO ( خط شهری )، اسپیلیتر و فیبر های رفته به هر خانه را در محفظه ای بسته دارد، وجود دارد. مزیت PON ها این است که این پایه پسیو است و نیازی به پاور به عنوان سوئیچ یا نود برای فیبر به curb ندارد.

یک دستگاه رابط شبکه شامل انتقال دهنده های فیبر نوری و دریافت کننده ها در خانه نصب خواهد شد. تعدادی در بیرون خانه و مابقی در داخل نصب می شوند. تعدادی از خانه ها در حال حاضر با کابینت در خانه برای اتصال به فیبر FTTH ساخته می شوند و سپس تلفن، TV، و اتصالات اینترنت را درون خانه در طول محل کابل کشی توزیع می کند. کابل ورودی نیاز دارد در خانه ترمینال و تست شود و بعد از اتصال به رابط سرویس مورد نظر تست شود.

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search